بکاپ واتساپ در آیفون

Saturday، ۷ Amordaad ۱۴۰۲

ما در این آموزش به شما خواهیم آموخت که چگونه به کمک آیکلود از اطلاعات واتساپ خود بکاپ تهیه کنید و آن را به آیفون جدید منتقل کنید.

واتساپ با بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال، محبوب ترین برنامه پیام رسان اجتماعی در زمان حال است. این احتمال وجود دارد که برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود باید از دستگاه های مختلف iOS یا Androidخود نیز استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید چت‌ها و اطلاعات واتساپ خود را از دست بدهید، یک نسخه بک‌آپ از واتساپ در آیکلود تهیه کنید. این ویژگی واتساپ به ما کمک می کند تا داده های برنامه خود را ایمن نگه داریم. همچنین، اگر یک بک‌آپ از WhatsApp دارید ، می‌توانید به راحتی گوشی‌های خود را تغییر دهید و در عین حال چت‌های خود را حفظ کنید. در این مقاله ، ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از طریق iCloud یک بک‌آپ برای واتساپ خود تهیه کنید.

در بهترین حالت،دو راه برای ذخیره بکاپ واتساپ در فضای آیکلود وجود دارد. شما می توانید از چت ها و یا کل دستگاه خود در آیکلود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

روش اول:

همانطور که می دانید، واتساپ می تواند به حساب آیکلود شما متصل شود تا نسخه بک‌آپ را ذخیره کند. به این ترتیب می توانید به Setting واتساپ خود بروید و وارد بخش Chats شوید، روی Chat Backup کلیک و با زدن گزینه Back Up NOW از چت های خود بکاپ بگیرید. البته نیازی به گفتن نیست که باید فضای کافی در حساب iCloud خود داشته باشید. در صورت تمایل می توانید قابلیت بک‌آپ‌گیری خودکار(Auto Backup) واتساپ را درDrive iCloud نیز فعال کنید.

روش دوم:

به غیر از روش اول می توانید از کل دستگاه آیفون خود در آیکلود نسخه بک‌آپ تهیه کنید. از آنجایی که اپل تنها ۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد، میتوانید با خرید فضای آیکلود از اکانت پلاس حجم حافظه آیکلود خود را افزایش دهید و از فضای بیشتری برای Icloud خود بهره‌مند شوید. با داشتن فضای آیکلود نه تنها اطلاعات واتساپ ؛ بلکه عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد، یادداشت‌ها و ... را می توانید ذخیره کنید. قدم اول: واردSetting شوید و روی گزینه Apple ID کلیک کرده. قدم دوم: وارد بخش iCloud شوید و روی گزینه icloud Backup کلیک کرده و Back Up This iphone را روشن کنید. (ضمن اینکه میتوانید با زدن Back Up Now همان لحظه بک‌آپ خود را تهیه کنید).

چگونه نسخه iCloud Back Up واتساپ را بازیابی کنیم؟

اگر نسخه بک‌آپ واتساپ قبلاً در iCloud ذخیره شده است و یا از طریق روش های ذکر شده به تازگی نسخه پشتیبان تهیه کردید، می توانید به راحتی آن را بازیابی کنید و واتساپ خود را به آیفون جدید منتقل کنید. برای این کار باید واتساپ را از دستگاه خود حذف کرده و مجددا نصب کنید. هنگام راه اندازی WhatsApp، گزینه بازیابی نسخه پشتیبان نمایش داده می شود.

  • قدم اول: واتساپ را مجدداً روی آیفون خود نصب کنید و با وارد کردن همان شماره تلفنی که قبلاً به آن لینک شده بود، تنظیمات اولیه آن را انجام دهید. همچنین، مطمئن شوید که دستگاه به همان حساب iCloud قبلی متصل است.
  • قدم دوم: پس از ورود به برنامه، واتساپ به طور خودکار وجود یک نسخه پشتیبان موجود را تشخیص می دهد. برای برگرداندن آن، فقط روی دکمه «Restore Chat History» ضربه بزنید و اتصال اینترنت پایدار را حفظ کنید تا نسخه پشتیبان بازیابی می‌شود.

برطرف کردن مشکلات تهیه بکاپ واتساپ:

گاهی اوقات، در حین انجام بک‌آپ iCloud WhatsApp یا بازیابی نسخه بک‌آپ، ممکن است این عملیات در این بین گیر کند. می‌توانید این راه‌حل‌ها را برای رفع بک‌آپ‌گیری واتس‌اپ در آیکلود دنبال کنید.

۱. میزان فضای ذخیره iCloud را چک کنید:

این احتمال وجود دارد که فضای ذخیره سازی iCloud کم باشد و نتواند محتوای بک‌آپ را در خود جای دهد. برای بررسی این موضوع، کافیست به تنظیمات iCloud دستگاه خود بروید و فضای ذخیره سازی موجود را مشاهده کنید. اگر فضای خالی شما کم باشد، به حذف برخی اطلاعات یا خرید فضای ذخیره سازی بیشتر در آیکلود فکر کنید. (برای افزایش فضای آیکلود می توانید اشتراک اپل ‌وان را تهیه کنید که شامل فضای آیکلود و کل اشتراک های اپل در قالب یک باندل می باشد.)

۲. نسخه های قبلی بک‌آپ را حذف کنید:

گاهی اوقات، یک نسخه بک‌آپ از قبل ذخیره شده می تواند در بک‌آپ گیری واتساپ در ایکلود مشکل ایجاد کند. برای حل این مشکل، کافی است به قسمت iCloud Storage > Backups دستگاه خود بروید و نسخه های بک‌آپ موجود را از آن حذف کنید.

۳. تنظیمات شبکه را بررسی کنید:

نیازی به گفتن نیست که برای گرفتن نسخه بک‌آپ از واتساپ،دستگاه شما باید به یک اتصال اینترنتی پایدار متصل باشد. از قبل مطمئن شوید که شبکه وای فای به درستی کار می کند. اگر در تنظیمات شبکه تلفن شما مشکلی وجود دارد، به Settings > General > Reset رفته و Reset Network Settings را انتخاب کنید.

۴. ریست کردن اکانت آیکلود:

ممکن است مشکلی در همگام سازی یا عملکرد حساب iCloud شما وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل، کافی است به تنظیمات آیکلود خود بروید و به پایین اسکرول کنید. ابتدا روی دکمه "Sing out" ضربه بزنید تا از حساب خود خارج شوید. پس از آن، دوباره وارد شوید و سعی کنید از iCloud WhatsApp نسخه بک‌آپ تهیه کنید.