ویژگی های جالبی که در مورد iOS17 نمیدانید!

Tuesday، ۲۴ Amordaad ۱۴۰۲

کمپانی اپل در خرداد ماه امسال در کنفرانس توسعه دهندگان(WWDC) از سیستم عامل Ios17 با کلی قابلیت جدید رونمایی کرد.

حال در این مقاله قصد داریم برخی از ویژگی های جالب و کوچک این سیستم عامل را به شما بگوییم.

Personal Voice

نسخه بتای iOS 17 یک ویژگی جذاب به نام Personal voice را به کاربران معرفی کرد. Personal voice در درجه اول یک ویژگی دسترسی است که برای ارائه گزینه های گفتاری به افرادی که به دلیل بیماری یا آسیب در صحبت کردن مشکل دارند طراحی شده است. افرادی که مبتلا به بیماری هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس یا فلج مغزی هستند، می توانند تا حد زیادی از این ویژگی بهره مند شوند. دستگاه‌های ارتباطی تقویت‌کننده سنتی اغلب گران هستند و توانایی تکرار صدای خود کاربر را ندارند. با استفاده از Personal voice ، کاربران می توانند گفتار خود را ضبط کنند و ارتباطات شخصی و طبیعی تر را امکان پذیر‌تر کنند.

با دنبال کردن یک فرآیند راه اندازی طولانی، کاربران می توانند صدای خود را به صدای اصلی آیفون خود تبدیل کنند. علاوه بر این، آنها می توانند عباراتی را برای آیفون خود تایپ کنند و آیفون آن عبارت را با صدای کاربر تکرار کند.

یک نگرانی بالقوه در مورد Personal voice این است که، احتمال استفاده نادرست از جمله یا جعل صدای یک نفر است. با این حال، به دلیل فرآیند نصب پیچیده و صدای کمی مصنوعی، بعید است که به طور موثر برای اهداف پلید استفاده شود. علاوه بر این، اپل که به خاطر تعهد خود به حفظ حریم خصوصی کاربر معروف است، و تضمین می‌کند که اطلاعات صوتی شخصی بدون ذخیره‌سازی در فضای ابری در آیفون کاربر امن باقی بماند.

Personal voice این پتانسیل را دارد که تا حد زیادی به افرادی که به گزینه های گفتاری جایگزین نیاز دارند کمک کند. با این حال، نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی و توسعه آینده فناوری مشابه توسط سایر شرکت ها وجود دارد.

Live Voicemail

این ویژگی که با نسخه بتا Ios17 عرضه شد به کابران این امکان را میدهد زمانی که Voicemail برای آن‌ها ارسال شد قبل از اینکه بخواهند به آن پاسخ دهند با فعال کردن آن، آیفون Voicemail ارسال شده را گوش، و آن را برای برای کاربران تایپ میکند.

این ویژگی جدید می تواند به ویژه برای افرادی که آسیب شنوایی دارند یا اطلاعات بصری را به صوتی ترجیح می دهند مفید باشد.

Passkey support

با معرفی iOS 17، iPadOS 17 و macOS Sonoma، قابلیتی به کاربران دارای Apple ID داده شده که به طور خودکار یک رمز عبور اختصاصی داشته باشند. و به آن‌ها اجازه می‌دهد به جای رمز عبور در صفحات مختلف ورود اپل، با Face ID یا Touch ID به وب سایت های icloud.com، appleid.apple.com، appstoreconnect.apple.com، وارد شوند.

نمایش آفلاین نقشه اپل

ویژگی دانلود نقشه‌ها و استفاده آفلاین از آن‌ها تا پیش از این در نقشه گوگل(Google maps) وجود داشت، و کاربران اپل همیشه از این موضوع ناراحت بودند که چرا در نبود اینترنت نمیتوانند از نقشه اپل استفاده کنند.

حال کمپانی اپل به صدای آن‌ها گوش داده و در بروزرسانی جدید سیستم عامل Ios17 قابلیت دانلود نقشه و استفاده آفلاین آن را به نقشه اپل اضافه کرده و کاربران میتوانند با بروزرسانی آیفون خود از این قابلیت استفاده کنند.

تایپ کردن پیام های صوتی در iMessage

زمانی که مشغول گفتگو با شخصی در iMessage هستید و ناگهان برای شما پیام صوتی(Voice) میفرستد و چون در جمعی حضور دارید نمیتوانید به آن گوش دهید، نگران نباشید!

اپل با ios17 به کمک شما آمده است و این پس آیفون شما میتواند پیام های صوتی فرستاده شده را برای شما بصورتی متنی تایپ کند تا اگر نمیتوانید به آن گوش دهید به مشکلی بر نخورید.

نسخه اصلی iOS 17 پاییز امسال برای عموم در دسترس قرار می گیرد.

اگر از محصولات اپل استفاده می کنید، با خرید اشتراک اپل وان لذت استفاده از محصولات اپل را چند برابر کنید. دسترسی به کل سرویس های کاربردی اپل فقط با خرید یک اشتراک. اکانت پلاس اولین ارائه دهنده اشتراک Apple One با کمترین قیمت در ایران.

سرویس هایی که با خرید اکانت اپل وان دریافت می کنید:

  • اپل موزیک (Apple Music)
  • اپل تی‌وی پلاس (+Apple TV)
  • اپل آرکید (Apple Arcade)
  • اپل فیتنس پلاس (+Apple Fitness)
  • اپل نیوز پلاس (+Apple News)
  • 2TB فضای آیکلود اشتراکی (iCloud)