هرآنچه لازم است درمورد گیم پس ایکس باکس بدانید!

Wednesday، ۳ Amordaad ۱۴۰۳

اگر شما هم یکی از گیمرهایی هستید که از کنسول یا PC استفاده می‌کنید و به دنبال اشتراک دانلود بازی رایگان ایکس باکس می‌گردید، احتمالاً ارزشش را داشته باشد که خرید اکانت گیم پس ایکس باکس را امتحان کنید. گیم پس یک سرویس اشتراک دیجیتال است که امکان دسترسی به کاتالوگ بیش از 250 بازی، به‌علاوه تخفیف‌ها و بازی‌های انحصاری را برای شما فراهم می‌کند.

گیم پس ایکس باکس در حال حاضر برای کنسول و PC در دسترس بوده و دارای سطوح اشتراکی زیادی است. خرید اکانت ایکس باکس و گیم پس التیمیت می‌تواند امکان دسترسی به Xbox Cloud را نیز برای شما فراهم کند؛ بنابراین، می‌توانید بازی‌ها را از فضای ابری

به تلفن هوشمند یا PC خود منتقل کنید. اطلاعات گیم پس به‌اندازه‌ای وسیع است که در این مقاله نمی‌گنجد، ازاین‌رو، با ما همراه باشید تا به‌طور خلاصه به بررسی خرید اکانت گیم پس، اشتراک گیم پس و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن بپردازیم.

گیم پس ایکس باکس چیست؟

اکانت گیم پس ایکس باکس یک سرویس اشتراکی از مایکروسافت است که در سال 2017 برای کنسول‌های ایکس باکس و در سال 2019 برای PC راه‌اندازی شد. گیم پس امکان دسترسی به فهرستی با بیش از 250 بازی و پرداخت هزینه به‌صورت ماهانه را برای شما فراهم می‌کند. تا زمانی که اشتراک شما به پایان برسد یا بازی از فهرست خارج شود، می‌توانید هر تعداد از این بازی‌ها را که دوست دارید، به‌دفعات دلخواه امتحان کنید.

بااین‌حال، چندین نوع عضویت در اکانت گیم پس ایکس باکس وجود دارد و هرکدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌طورکلی، سطوح اکانت گیم پس ایکس باکس به شرح زیر هستند:

  • گیم پس ایکس باکس Core

  • گیم پس ایکس باکس کنسول

  • گیم پس ایکس باکس PC

  • گیم پس ایکس باکس التیمیت

سطوح استاندارد اکانت گیم پس ایکس باکس برای کنسول و PC دارای مزایا و ویژگی‌های مشابهی هستند. به‌طور دقیق‌تر، گیم پس ایکس باکس کنسول و گیم پس ایکس باکس PC امکانات زیر را ارائه می‌دهند:

  • دسترسی کامل به فهرست بازی‌های گیم پس ایکس باکس که توسط Xbox ارائه می‌شود.

  • دسترسی به بازی‌های جدید و انحصاری ایکس باکس در روز عرضه

  • تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه فروشگاه ایکس باکس

بااین‌حال، هریک از اکانت گیم پس ایکس باکس کنسول و PC دارای پلتفرم خاصی هستند و شما باید در صورت استفاده از هر مورد، اشتراک دانلود بازی رایگان ایکس باکس مخصوص را تهیه کنید. توجه داشته باشید اکانت گیم پس ایکس باکس PC به EA Play دسترسی دارد؛ درصورتی‌که این امکان در گیم پس ایکس باکس کنسول وجود ندارد.

ایکس باس گیم پس کور

اکانت گیم پس Core چیست؟

جدا از سطوح استاندارد اکانت گیم پس ایکس باکس، پایین‌ترین و ارزان‌ترین سطح موجود، گیم پس Core است. اکانت گیم پس Core جایگزین سرویس قدیمی Xbox Live Gold است و خدمات آنلاین را با گیم پس ایکس باکس ادغام کرده و ارائه می‌دهد. به‌طور خاص، اکانت گیم پس Core دارای ویژگی‌ها و مزایای زیر است:

دسترسی به بیش از 25 بازی از فهرست گیم پس ایکس باکس

دسترسی به بازی آنلاین گروهی برای کنسول ایکس باکس

دسترسی به تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه

بنابراین، ویژگی کلیدی خرید اکانت Game pass ایکس باکس این است که این سرویس همانند سایر سرویس‌ها، امکان بازی آنلاین رایگان را در ایکس باکس فراهم می‌کند؛ بااین‌وجود دارای تعداد بازی محدودتری است.

گیم پس التیمیت چیست؟

برخلاف گیم پس Core، این سرویس گران‌ترین سطح اکانت گیم پس است. در کنار تمام مزایایی که سایر اکانت‌های Game Pass ارائه می‌دهند، خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت Xbox Game Pass Ultimate امکانات زیر را فراهم می‌کند:

  • امکان دسترسی به مزایای (Perks) گیم پس ایکس باکس

  • دسترسی به گیم پس ایکس باکس کنسول و PC

  • دسترسی به Xbox Cloud Gaming، شما می‌توانید اکانت گیم پس را در گوشی یا PC خود نصب کنید و از ایکس باکس Cloud استفاده کنید.

  • دسترسی به EA Play

درحالی‌که برخی از مزایای خرید اکانت ایکس باکس ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما دسترسی به کنسول و PCمی‌تواند یک مزیت اساسی اکانت گیم پس در نظر گرفته شود. بااین‌حال، انتخاب و یا ارتقای آن به مکان و نحوه بازی شما بستگی دارد. اگر برای بازی فقط از کنسول استفاده می‌کنید، محال است که اکانت گیم پس PC شما را تحت‌تأثیر قرار دهد.

با گیم پس ایکس باکس چه بازی‌هایی را می‌توان دریافت کرد؟

حال که با ویژگی‌های هر اکانت گیم پس و مزایای آن‌ها آشنا شدید، بیایید ویژگی‌های کلی این سرویس را بررسی کنیم. بازی‌های ایکس باکس هر ماه تغییر کرده و حذف و اضافه می‌شوند؛ اما اگر می‌خواهید لیست فعلی تمام بازی‌های موجود را ببینید، می‌توانید به سایت رسمی ایکس باکس سر بزنید. جالب است بدانید با وجود لیست در حال تحول بازی‌ها، همیشه صدها بازی در گیم پس موجود خواهد بود.

این لیست شامل بازی‌های Xbox 360 (که می‌توان آن‌ها را روی Xbox Series XS و Xbox One بازی کرد)، بازی‌های PC، بازی‌های Xbox Series XS و Xbox One هستند. بااین‌حال، برخی از بازی‌ها تنها با Xbox و PC  سازگار هستند. اگر اشتراک دانلود بازی رایگان ایکس باکس التیمیت را خریداری کنید، دیگر نگران محدودیت‌های پلتفرم نخواهید بود؛ زیرا می‌توانید به بازی‌هایی مانند Sea of Thieves در PC و کنسول دسترسی داشته باشید.

قیمت گیم پس

هزینه خرید اکانت ایکس باکس Game Pass چقدر است؟

علاوه بر تفاوت‌های موجود در سطوح اکانت گیم پس ایکس باکس، قیمت‌های هرکدام نیز به‌صورت قابل‌توجهی متفاوت هستند. بااین‌حال، تمام سطوح اکانت گیم پس ایکس باکس به‌صورت ماهیانه محاسبه می‌شوند و هر زمان که مایل باشید می‌توانید آن‌ها را لغو کنید. قیمت خرید اشتراک دانلود بازی رایگان ایکس باکس گیم پس به شرح زیر است:

گیم پس ایکس باکس Core: 9.99 دلار در ماه

گیم پس ایکس باکس کنسول: 10.99 دلار در ماه

گیم پس ایکس باکس PC: 9.99 دلار در ماه

گیم پس ایکس باکس التیمیت: 16.99 دلار

در حال حاضر قیمت گیم پس ایکس باکس ثابت است؛ اما احتمالاً در طول زمان افزایش خواهد یافت. بااین‌حال، ایکس باکس اغلب اوقات تخفیفاتی برای ورود کاربران جدید در نظر می‌گیرد. شما می‌توانید اشتراک گیم پس التمیت را با بهترین قیمت از اکانت پلاس تهیه کنید.

گیم پس ایکس باکس در کدام کشورها در دسترس است؟

اکانت گیم پس ایکس باکس به‌طورکلی در اکثر مناطق دنیا در دسترس است؛ برای مثال، مناطقی مانند آمریکا، انگلیس و ژاپن از تمام سطوح گیم پس ایکس باکس پشتیبانی می‌کنند. درحالی‌که اغلب کشورهای دنیا از تمام سطوح اکانت گیم پس پشتیبانی می‌کنند، ممکن است در برخی از کشورها مانند روسیه یا چین محدودیت‌های منحصربه‌فردی را برای گیم پس در نظر گرفته باشند. توجه داشته باشید که Cloud Gaming  نیز در تمام کشورها در دسترس نیست.

ازاین‌رو، برای بررسی اینکه آیا اکانت گیم پس ایکس باکس در کشور یا منطقه خاصی در دسترس است یا خیر، باید لیست به‌روز مناطق پشتیبانی شده توسط وب‌سایت رسمی ایکس باکس را بررسی کنید. بدین ترتیب، می‌توانید کشور موردنظر خود را جستجو کرده و هرآنچه لازم است در مورد پشتیبانی گیم پس در آن منطقه بدانید را مشاهده کنید. ناگفته نماند برای خرید گیم پس التیمیت، خرید xbox game pass و... می توانید از کارشناسان ما در اکانت پلاس کمک بگیرید.

نحوه خرید اکانت ایکس باکس

حال که تمام اطلاعات موردنیاز درمورد اکانت گیم پس ایکس باکس را به دست آوردید، ممکن است بپرسید چطور می‌توان اشتراک دانلود بازی رایگان ایکس باکس را خریداری کرد. راه‌های آسان زیادی برای این کار وجود دارد. بهترین روش برای خرید اکانت گیم پس ایکس باکس از طریق لیست گیم پس ایکس باکس از طریق وب‌سایت Xbox است. شما می‌توانید با مراجعه به Xbox با کلیک بر روی گزینه موردنظر Join Now را انتخاب کنید و آن را به حساب مایکروسافت خود پیوند دهید.

درصورتی‌که می‌خواهید از اکانت گیم پس ایکس باکس حداکثر استفاده را ببرید، باید برنامه Xbox Game Pass را از طریق وب‌سایت اصلی ایکس باکس برای تلفن یا PC خود دانلود کنید. بدین ترتیب می‌توانید بازی‌ها را به دستگاه موردنظر خود استریم کرده و اکانت ایکس باکس خود را خریداری کنید.

چطور اکانت گیم پس ایکس باکس را کنسل کنیم؟

گیم پس ایکس باکس هر ماه به‌صورت خودکار تمدید می‌شود. اگر می‌خواهید این کار را نکنید و عضویت خود در اکانت گیم پس ایکس باکس را به طور کامل لغو کنید، باید این مراحل ساده را طی کنید. به سایت رسمی مایکروسافت مراجعه کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. پس از ورود به حساب، به ترتیب بر روی View all subscriptions > Xbox Game Pass > Manage > Cancel Subscription کلیک کنید. بدین ترتیب اکانت گیم پس شما کنسل خواهد شد. راه‌های مختلفی برای کنسل‌کردن اکانت گیم پس وجود دارد. در صورت تمایل حتی می‌توانید اشتراک گیم پس خود را مستقیماً از کنسول ایکس باکس خود غیرفعال کنید. به‌طورکلی مستقیم و آسان‌ترین راه از طریق وب‌سایت ایکس باکس است.

اکانت گیم پس ایکس باکس یکی از بهترین پیشنهادات برای شما

اگر برای انجام تعداد زیادی از بازی‌ها وقت دارید، اکانت گیم پس ایکس باکس یک گزینه عالی و مقرون‌به‌صرفه برای شما است. با خرید اشتراک دانلود بازی رایگان ایکس باکس، نه‌تنها به بازی‌های جدید، بلکه به کاتالوگ گسترده‌ای از بازی‌های کلاسیک دسترسی خواهید داشت. در مقایسه با سایر خدمات اشتراک بازی‌های ایکس باکس، اکانت گیم پس بهترین بازی‌ها و بالاترین کیفیت خدمات موجود را به شما ارائه می‌دهد. بااین‌وجود، اشتراک پلی استیشن پلاس Playstation Plus یک رقیب قابل‌توجه برای ایکس باکس گیم پس است؛ زیرا برنامه‌های انحصاری در کنسول را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

اکانت گیم پس یکی از سرویس‌های اشتراک دانلود بازی رایگان ایکس باکس است که فهرست وسیعی از بازی‌ها با ژانر‌های مختلف از جمله بازی‌های انحصاری مایکروسافت، پیشنهادات ویژه و... را به مشترکین ارائه می‌کند. علاوه بر این، خرید اکانت ایکس باکس دسترسی به بازی‌های چندنفره آنلاین و بسته به سطح اشتراک قابلیت Cloud Gaming را برای دستگاه‌های سازگار مختلف فراهم می‌کند. درحالی‌که اکانت گیم پس ایکس باکس دارای ویژگی‌ها و مزایای مختلفی است، کاربران باید به عواملی مانند عادات و ترجیحات خود، دردسترس‌بودن سرویس در منطقه و قیمت منطقه‌ای آن توجه داشته باشند. در این مقاله به بررسی گیم پس ایکس باکس پرداختیم. امید است مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول

1. گیم پس ایکس باکس چیست؟

اکانت گیم پس ایکس باکس یک سرویس اشتراک ماهانه است که به مشتریان امکان دسترسی به کاتالوگی از بازی‌ها برای کنسول، PC و دستگاه‌های تلفن همراه (از طریق Cloud Gaming) را می‌دهد. این سرویس طیف متنوعی از بازی‌ها از جمله پیشنهادات ویژه، بازی‌های انحصاری مایکروسافت و... را به کاربران ارائه می‌دهد.

2. مزایای اشتراک دانلود بازی رایگان ایکس باکس چیست؟

اکانت گیم پس ایکس باکس دسترسی به لیست وسیعی از بازی‌ها، دسترسی روزانه به بازی‌های انحصاری مایکروسافت، تخفیفات و پیشنهادات ویژه، بازی چندنفره و... را فراهم می‌کند. این سرویس همچنین امکان پخش بازی در دستگاه‌های سازگار از طریق Cloud Gaming را ارائه می‌دهد.

3. چگونه بفهمیم که اکانت گیم پس برای ما مناسب است؟

برای تصمیم‌گیری درمورد اینکه آیا اکانت گیم پس برای شما مناسب است یا خیر باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل می‌توان به ترجیحات بازی، تعداد دفعات بازی، بودجه، منطقه زندگی و... اشاره کرد. محتوا و ویژگی‌های موجود را ارزیابی کنید و هزینه سرویس را با عادات و نیازهای بازی خود بسنجید.