چگونگی اتصال DNS به ایکس باکس و DNS های مناسب برای xbox

Sunday، ۲۵ Shahrivar ۱۴۰۳

اهمیت اتصال dns به ایکس باکس زمانی مشخص‌تر می‌شود که هنگام اجرای آنلاین بازی‌ها یا هنگام دانلود با کنسول ایکس باکس با مشکلات قطع و وصل مواجه می‌شویم. با تغییر و تنظیم dns های مناسب برای xbox می‌توان بازی‌هایی را که توسط سرورها برای کاربران ایرانی تحریم شده در کوتاه‌ترین زمان اجرا کرد.

با تغییردادن دی‌ان‌اس برای ایکس‌باکس می‌توان از برخی محدودیت‌های منطقه‌ای عبور کرده و تجربه‌ای بهتر در اجرای بازی به دست آورد. به دلیل شرایط تحریم ایران استفاده از دی‌ان‌اس های خارجی روی خروجی تأثیر زیادی ندارد. به همین دلیل بهترین dns برای ایکس باکس، دی ان اس‌هایی هستند که برای اینترنت داخلی ایران طراحی شده‌اند. در این مقاله از تیم اکانت پلاس اتصال dns به ایکس باکس، تنظیم و بهترین دی ان اس‌ها را بررسی می‌کنیم.

DNS چیست و چگونه کار می کند؟

واژه dns مخفف عبارت Domain Name System و یکی از پایه‌های مهم اینترنت است. دی‌ان‌اس مانند یک دفترچه تلفن برای اینترنت عمل می‌کند و ازآنجایی‌که کامپیوترها برای اتصال به یکدیگر از IPها استفاده می‌کنند باوجود دی‌ان‌اس نیازی به حفظ‌کردن آدرس‌های IP نیست.

وقتی وب‌سایتی ایجاد می‌شود باید نامی را برای ثبت دامنه آن مشخص کرد که به سایت شما اشاره کند. این نام توسط dns به IP تبدیل شده و در فضای اینترنت قابل‌شناسایی است. میزان سرعت dns بر سرعت بارگذاری صفحات و عملکرد کلی اتصال اینترنتی تأثیر دارد. برای اتصال dns به ایکس باکس باید بهترین نوع آن که با شرایط تحریمی ایران هم‌خوانی دارد را انتخاب کرد.

ایکس باکس چیست؟

در دنیا، کنسول‌های مختلف بازی وجود دارد که برخی از آن‌ها با داشتن قابلیت‌های ویژه‌ای توانسته‌اند عملکرد بسیار موفقی داشته باشند. کنسول ایکس‌باکس یکی از آن‌ها است که توانسته موفقیت‌های چشمگیری کسب کند. کنسول ایکس‌باکس توسط شرکت مایکروسافت طراحی و تولید شده و در طول سال‌های متمادی نسخه‌های جدید و پیشرفته‌تری از آن وارد بازار شده‌اند. برای بهره‌گیری از قابلیت‌های این کنسول بازی اتصال dns به ایکس‌باکس ضروری است و به دلیل وجود ایکس‌باکس‌های مختلف باید تنظیم dns های مناسب برای xbox انجام شود. انواع مدل‌های ایکس‌باکس عبارت‌اند از:

  • ایکس‌باکس Original

  • ایکس‌باکس 360

  • ایکس‌باکس One

  • ایکس‌باکس سری X

  • ایکس‌باکس سری S

اتصال dns به ایکس باکس

در کنسول‌ها ایکس‌باکس نسل 8 و 9 امکان تنظیم دستی وجود دارد و اتصال dns به ایکس باکس موجب افزایش کیفیت اتصال گیمر به سرور بازی و پینگ بازی‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که دی ان اس باید مناسب و متناسب با شرایط اینترنت داخلی باشد و هیچ‌گاه از دی ان اس‌های ناشناس و ناامن استفاده نکنید.

هنگام تنظیم  dnsهای مناسب برای xbox ممکن است با مشکل قطع و وصل‌شدن مواجه شویم. درصورتی‌که اینترنت مشکلی نداشت مشکل مربوط به تحریم‌ها است. به همین دلیل لازم است از بهترین dns برای ایکس‌ باکس که با اینترنت ایران سازگاری دارد استفاده کرد.

تنظیم dns های مناسب برای xbox

با اتصال dns به ایکس باکس می‌توانید از بازی لذت ببرید؛ ولی به دلیل وجود تحریم‌ها علیه ایران باید بهترین dns برای ایکس باکس متناسب با شرایط داخلی را انتخاب کرد. برای تنظیم dns های مناسب برای xbox باید ابتدا وارد بخش تنظیمات شد. در ادامه آموزش اتصال دی ان اس به ایکس باکس را دنبال می‌کنیم.

با روشن‌کردن ایکس‌باکس به بخش تنظیمات می‌رویم. در بخش تنظیمات نیز در قسمت شبکه (Network) گزینه تنظیمات پیشرفته (Advanced Setting) را انتخاب می‌کنیم. در این بخش تنظیم و اتصال dns به ایکس باکس وجود دارد که با ورود به این بخش گزینه Manual باید انتخاب شود.

علاوه بر تنظیمات مربوط به dns، در این منو تنظیمات دیگری نیز وجود دارد. در بخش تنظیمات شبکه باید به بخش تنظیمات IP (IP Setting) رفته و گزینه دریافت IP خودکار را غیرفعال کرده و آدرس IP دستی را انتخاب کنیم. در صفحه بازشده ابتدا dns اولیه و بعد dns ثانویه را وارد می‌کنیم. بعد از ورود دی ان اس‌های اولیه و ثانویه با فشاردادن دکمه B به بخش تنظیمات پیشرفته بازمی‌گردیم. به طور خلاصه برای اتصال dns به ایکس باکس این فرایند را دنبال می‌کنیم:

Setting> Network> Network Setting> IP Setting> Manual IP          

در این مرحله از اتصال dns به ایکس باکس، dns جدید را وارد کرده، تغییرات را ذخیره می‌کنیم و از منوی تنظیمات خارج می‌شویم.

بهترین dns برای ایکس باکس

برای اتصال dns به ایکس باکس و تغییر آن سرویس‌های پولی و غیرپولی مختلفی وجود دارد که کاربران می‌توانند بر اساس شرایط خود از آن‌ها استفاده کنند. در بسیاری از موارد سرویس‌های Google dns و Cloudflare dns به‌راحتی با انتظارات کاربران هماهنگ بوده و آن‌ها را برآورده می‌کنند.

البته انتخاب بهترین dns برای ایکس باکس به نوع انتظارات کاربران بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال اگر برای دانلود بازی‌ها به دنبال تنظیم dns های مناسب برای xbox هستید، سرورهای dns عمومی گزینه‌های مناسبی نیستند؛ زیرا ترافیک بالایی در این بخش وجود دارد. بهترین dns برای ایکس باکس عبارت‌اند از:

دی‌ان‌اس الکترو

Primary: 78.157.42.100

Secondary: 78.157.42.101

دی‌ان‌اس شماره 1

Primary: 178.22.122.100

Secondary: --------------

دی ان اس شماره 2

Primary: 78.157.42.100

Secondary: 178.22122.100

دی‌ان‌اس رادار بازی

Primary: 10.202.10.10

Secondary: 10.202.10.11

دی‌ان‌اس شکن

Primary: 78.22.122.101

Secondary: 185.51.200.2

این  DNSها برای استفاده عموم کاربران هستند و بهترین دی ان اس‌ها برای شبکه ایکس‌باکس لایو برای اتصال dns به ایکس باکس عبارت‌اند از:

شماره 1

Primary: 178.22.122.100

Secondary: 185.51.200.2

شماره 2

Primary: 178.22.122.100

Secondary: 94.232.174.194

همچنین برای تنظیم  dnsهای مناسب برای ایکس باکس باید قبل از تغییر دی ان اس، سرویس انتخاب شده متناسب با اینترنت شما باشد. به همین دلیل نباید به‌هیچ‌وجه از دی ان اس‌های ناشناس استفاده کرد. بعد از تغییر DNS باید عملکرد اتصال اینترنتی به طور مداوم بررسی شود تا در صورت وجود مشکل آن را به دی‌ان‌اس جدیدی تغییر داد.

اتصال dns به ایکس باکس و انتخاب بهترین نوع آن به انتظارات کاربران بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال اگر برای دانلود بازی قصد تغییر DNS در کنسول ایکس‌باکس را دارید استفاده از سرورهای عمومی گزینه مناسبی نیست؛ زیرا ترافیک بالایی دارند. به همین دلیل بهتر است از سرورهای خصوصی یا سرورهای ایرانی مانند شکن استفاده کرد. 

یافتن DNS پرسرعت

برای یافتن بهترین dns پینگ تمام آدرس‌ها با همان اینترنتی که ایکس‌باکس به آن متصل شده است اندازه‌گیری می‌شود. برای این کار از ابزارهایی مانند نرم‌افزار DNS Benchmark پینگ آدرس‌های DNS تجزیه‌وتحلیل می‌شود تا بتوان بهترین dns را برای ایکس باکس با بالاترین سرعت یافت.

برای بهبود عملکرد اینترنت برای اتصال dns به ایکس باکس و بهبود تجربه کاربری می‌توان ایکس‌باکس را با کابل به اینترنت متصل کرد تا پایدارتر بوده و مشکلاتی مانند قطعی اتصال نیز وجود نداشته باشد. با تغییر dns ایکس‌باکس علاوه بر بهبود سرعت اجرای بازی‌های آنلاین مشکلاتی مانند محدودیت‌های منطقه‌ای هم از بین می‌رود.

به همین دلیل بهتر است تنظیمات به‌صورت دستی انجام شوند. البته باید توجه داشت که بعد از تغییر دی‌ان‌اس در ایکس‌باکس کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند به تمام بازی‌ها دسترسی داشته باشند و گاهی ممکن است برای پیداکردن بهترین dns برای ایکس باکس  چند دی‌ان‌اس امتحان شود.

DNS های مناسب برای سرویس های مختلف

در بخش‌های قبلی درباره اتصال dns به ایکس باکس بهترین DNSهای ایکس باکس را معرفی کردیم؛ ولی ممکن است برخی از آن‌ها برای تمام سرویس‌های اینترنت کارایی نداشته باشند. به همین دلیل در ادامه دی ان اس‌های مختلف را برای سرویس‌های اینترنتی مختلف معرفی می‌کنیم.

برای اینترنت مخابرات

8. 8. 8. 8

4. 4. 8. 8

برای سرویس همراه اول

208.67.220.200

208.67.222.222

برای سرویس ایرانسل

109.69.8.51

0.0.0.0

برای سرویس مبین‌نت

10.44.8.8

8.8.8.8

برای سرویس آسیاتک

91.239.100.100

89.233.43.71

رفع خطای Service Unavailable روی ایکس باکس

هنگام اتصال dns به ایکس باکس ممکن است کاربران با خطای عدم دسترسی به سرویس یا Service Unavailable مواجه شوند. با تغییر و تنظیم  dnsهای مناسب برای xbox و تنظیم دستی می‌توان این خطا را رفع کرد. روش دیگری که برای رفع این خطا وجود دارد تغییردادن IP با ابزارهای مخصوص است که البته ممکن است برای تمام کاربران امکان‌پذیر نباشد.

تحریم کاربران ایرانی از سوی سرویس‌های مختلف موجب شده است تا از روش‌هایی مانند تغییر dns در اندروید یا کنسول‌های بازی استفاده کرد. ناکارآمدی در استفاده از ابزارهای تغییر IP موجب کاهش سرعت نقل‌وانتقال داده‌ها می‌شود. به همین دلیل در سرویس‌هایی که با داده‌ها ارتباط زیادی دارند بهتر است dns تغییر یابد.

DNS های رایگان برای ایکس باکس لایو

تحریم کاربران ایرانی مشکلات مختلفی را پدید آورده و به همین دلیل dnsهای مختلفی ارائه شده است؛ ولی فهمیدن این موضوع که کدام دی‌ان‌اس عملکرد بهتری دارد دشوار است. اگر DNSهای معرفی شده روی ایکس‌باکس کار نکرد بهتر است برای اتصال dns به ایکس باکس آن‌ها را روی مودم تنظیم کنید.

روش دیگر نیز استفاده از dnsهای پولی است. علاوه بر این، در بازی‌های آنلاین Port نیز همانند DNS مهم است و می‌توان با دستورالعمل Setting> Network> Advance پورت و دی‌ان‌اس را تغییر و پورت را روی عددی به‌غیراز اتوماتیک قرار داد.

اتصال dns به ایکس باکس وان

برای اتصال dns به ایکس باکس وان ابتدا وارد بخش تنظیمات (Setting) می‌شویم. در این بخش گزینه شبکه (Network) را انتخاب کرده و وارد بخش تنظیمات شبکه (Network Setting) می‌شویم. در بین گزینه‌های موجود گزینه تنظیمات پیشرفته را باید انتخاب کرد. در این بخش با انتخاب گزینه تنظیمات DNS وارد آن شده و از بین دو گزینه، بخش Manual را انتخاب و DNS موردنظر را در بخش‌های تعیین‌شده وارد می‌کنیم.

جمع‌بندی

دی‌ان‌اس مانند دفترچه تلفن اینترنت عمل می‌کند و گیمرها با استفاده از آن‌ها می‌توانند از سرویس‌های ایکس‌باکس استفاده کنند. علاوه بر این، اتصال dns به ایکس باکس موجب کاهش پینگ در بازی‌های آنلاین می‌شود. به دلیل تحریم کاربران ایرانی بهترین dns برای ایکس باکس سرویس‌های الکترو، شکن و رادار بازی هستند.

برای تنظیم dns های مناسب برای ایکس باکس ابتدا وارد بخش تنظیمات و بعد بخش شبکه شده و سپس تنظیمات شبکه را انتخاب می‌کنیم. در این بخش نیز گزینه تنظیمات IP را باید انتخاب کرده و از بین گزینه‌های تنظیم اتوماتیک و دستی، تنظیم دستی (Manual) را انتخاب می‌کنیم. سپس dns جدید را وارد کرده، تغییرات را ذخیره می‌کنیم و از منوی تنظیمات خارج می‌شویم.

اکانت پلاس فروشگاه تخصصی اشتراک‌های قانونی است که بهترین خدمات و پشتیبانی از جمله اشتراک‌های پریمیوم و گیفت‌کارت را با قیمتی بهینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید.